Om oss

FMF Assistans startades 2010 och drivs fortfarande av grundarna Benjamin Isasson, Malin Wernersson och Gabriel Güner. Idag är vi ett rikstäckande bolag med över 1000 assistenter runt om i Sverige. Vi har kontor i Skövde, Stockholm, Göteborg och Örebro men vi gör hembesök oavsett var i landet du bor. Vi har spetskompetens inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken (SFB).

 

 

Vad vi gör

Vi hjälper dig och din familj att få assistans. Oavsett funktionsnedsättning. Oavsett hur många avslag du fått genom åren. Oavsett hur jobbig och hopplös din situation tycks vara. Det spelar ingen roll. Vårt team jobbar för att du ska få den assistans du är berättigad till. Och vi har vad som krävs. Hela vägen från ansökan och utredning till beslut och slutligen personlig assistans. Utan att det kostar dig en krona och utan att du behöver göra någonting. Vi hjälper även dig som har assistans med administration som löneutbetalningar. Bra eller hur? Och du är inte ensam om att känna så. Vi har hjälpt hundratals familjer genom åren. Och varje dag hjälper våra assistenter familjer, precis som din, till en bättre vardag. För det är just det personlig assistans handlar om. En bättre vardag. För kunden. För de anhöriga. För hela familjen.

Därför ska du välja oss för personlig assistans

 

Trygghet och livskvalitet

Inom FMF Assistans prioriterar vi våra kunder och deras familjers trygghet och livskvalitet. Vi säkerställer kvaliteten på vårt arbete genom en regelbunden kontakt, hög närvaro och ett ständigt pågående förbättringsarbete.

 

Liten och smidig organisation med genuint personligt engagemang

Att vi har en hög nöjdhet hos våra kunder och deras familjer bygger delvis på att ledande personal inom FMF Assistans själva har anhöriga med funktionsnedsättningar. Våra personliga erfarenheter ger en förståelse och kunskap som genomsyrar hela företaget. En annan viktig faktor är vår breda kunskap. Vår administrativa personal är experter inom sina områden och som kund hos oss får du och dina assistenter en egen löneadministratör och kundansvarig.

 

Välutbildade och noggrant utvalda assistenter

Många av våra assistenter är redan utbildade när vi anställer dem och de som inte är det erbjuder vi en introduktionsutbildning. Samtliga våra assistenter erbjuds dessutom individuell vidareutbildning. Vi är måna om våra kunders trygghet och säkerhet.

 

Introduktionsutbildning

När du bestämmer dig för att anställa en ny personlig assistent kan det vara bra om den nya personen får lära känna både dig, din familj och arbetet den ska utföra. Därför får våra assistenter alltid inleda anställningen med en introduktion som pågår under ett anpassat antal dagar.

 

Kostnadsfri juridisk och ekonomisk expertis

Vi har erfarna jurister med hög kompetens som alltid står på din sida. Vi hjälper gärna till vid problem med till exempel myndigheter, ansökning om assistansersättning, bilstöd och överklaganden. Detta stöd är kostnadsfritt för dig som kund.

 

En öppen och ärlig kommunikation

Två av FMF Assistans viktigaste löften är öppenhet och ärlighet. Vi informerar dig alltid om allt det som rör din assistans, vare sig det är ekonomisk information eller information från myndigheter. Vi ser det som en självklarhet att du alltid ska ha full insyn i det som är av vikt för dig.

 

Vi respekterar och värnar dina rättigheter

Att du får allt det stöd som du behöver och har rätt till enligt svensk lag är en självklarhet för oss. Men vi nöjer oss aldrig där. Vi arbetar dagligen med att ge dig och din familj mervärden, både praktiska som medmänskliga. Vi finns här för dig.

 

Arbetsmiljö

Vi arbetar nära våra kunder och deras assistenter. Handledning och utbildning i arbetsmiljö är en viktig del i vårt arbete.

Hör av dig till oss så berättar vi mer.