Publiceringsdatum:
24 juni 2024
ARBETSLEDARE/ PERSONLIG ASSISTENT SKÖVDE
Är du en ansvarsfull och omtänksam person som ser en framtid som Arbetsledare/personlig assistent!
Vi söker dig som vill och kan arbeta med omvårdnad, vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har viss erfarenhet från arbete med mer ansvar i grupp. Som arbetsledare hos oss styr du bemanning och ser till att gruppen mår bra. Du kommer att arbeta nära kundansvarig och anhöriga. För rätt person finns här ett fantastiskt viktigt och fint arbete.
Hos vår kund i Skövde ska vi nu starta en helt ny grupp på ca 6–10 assistenter och söker nu efter dig som vill bli en trygg och värdefull arbetsledare/assistent och kollega. Vi arbetar efter dagliga rutiner, dokumentation och har regelbundna APT.
Som assistent hos denna unga multihandikappade man behöver vi assistenter som förstår vikten av gott samarbete med kunden, anhöriga, kollegor och assistansanordnare. Du erbjuds här ett arbete där din insats märks och uppskattas. Du får utbildning och introduktion på plats men får också tillgång till vårt utbildningsprogram och friskvård.
Assistentens roll och erfarenhet
Det dagliga arbetet består av att stötta i det som vår kund inte klarar att göra själv. Vår kund behöver hjälp det mesta i sin vardag hygien, träning och andra vardagliga sysslor som inköp tvätt och städ. Du kommer att arbeta där vår kund är – oftast i hemmet hos mamma eller pappa.
Assistenter här behöver vara trygga omtänksamma med eget driv, en positiv energi och syn på livet. Det är genom assistansen vi ser till att våra kunder får en värdefull vardag. Varje dag räknas och varje dag är viktig. I vårt uppdrag ska vi alltid göra vårt bästa!
Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Du kommer även att gå utbildning arbetsledning steg 1 – 2 och 3. Det är viktigt att du som arbetsledare/assistent får rätt förutsättningar för att lyckas i ditt nya uppdrag.
Meriterande erfarenheter
Som person behöver du vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Gärna erfarenhet från vård och omsorg. Det viktigaste är ändå din personlighet och din vilja att möta och förstå kundens behov men också dina egenskaper att leda gruppen tillsammans med anhöriga och oss som assistansanordnare.
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
- Tjänster 30–40 timmar i veckan.
- Pass finns dygnets alla timmar och även helg.
- För rätt person finns möjligheter att möta önskemål om schema och arbetstid.’
Om lön
- Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
- Vi erbjuder friskvård och utbildningar.
Kontaktperson
Kundansvarig: Sandra Forsell
Ansök till tjänsten HÄR, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.