Nytt IT-system Tidvis
Under 2022 kommer vi sakta men säkert att byta systemstöd för ex vis schemaläggning, tidsrapportering och övriga delar som är viktiga i vårt dagliga arbete. Vi gör detta för att säkerställa och trygga upp vår verksamhet, då vi som assistans samordnare har högt ställda krav på både oss själva samt från myndigheterna. Tidvis tillhandahåller tydliga och bra verktyg för assistansen där alla delar är samlade på en och samma plattform. Tidvis är ett webbaserat verksamhetssystem som lämpar sig för oss som samordnar personlig assistans.
Såhär beskriver Tidvis själva systemet
”Tidvis är utvecklat tillsammans med samtliga roller inom personlig assistans, såväl på kontoret som ute i verksamheten. Dessutom har huvudpersonen inom Tidvis erfarenhet av att leda ett medelstort assistansbolag och har tidigare även arbetat med verksamhetsutveckling inom olika branscher. Med denna erfarenhet i ryggen ser vi hela tiden till att utveckla Tidvis för att effektivisera bolagen så att systemet i sig inte ska ses som en kostnad utan snarare en enorm styrka för att garantera kvalitet och effektivitet. Med dessa i kombination har man ett gott stöd för att ge möjlighet till kundnöjdhet såväl som personalnöjdhet.”
Det skall helt enkelt bli bättre för oss, tillsammans. Du som arbetsledare, anhörig eller legal företrädare på FMF Assistans har nytta av att gå utbildningen i det nya systemet – BOKA DIN PLATS HÄR!