ORTER: Örebro
ANSTÄLLNINGAR: Heltid

Publiceringsdatum:
23 augusti  2024

ENGAGERAD KUNDANSVARIG MED SÄLJANSVAR

Vi har en plats ledig och söker nu rätt person för ett viktigt uppdrag hos oss. Som kundansvarig med säljansvar inom personlig assistans ingår du i teamet på vårt huvudkontor i Örebro. Vi ser gärna att du är en ödmjuk, ansvarsfull och engagerad person som vill vårda och utveckla såväl befintliga som nya kundrelationer. För oss på FMF – familj med funktionsnedsättning är förståelse, värme och kompetens viktiga värden. Vi har varit verksamma sedan 2010 och är idag mer än 1500 anställda över hela Sverige.

Tjänsten som kundansvarig innebär att organisera den personliga assistansen kring dina kunder. Du som kundansvarig säkerställer en god kvalitet i assistansuppdraget, för såväl kund, familj som medarbetare. Du ansvarar för rekryteringsprocesser och handleder assistenter och arbetsledare i den operativa verksamheten.

Hanterar och planera den ekonomiska delen för assistansen. Det innebär att du ansvarar för kontakt med berörda myndigheter och andra aktörer. Du är navet som får samarbetet mellan kunden, anhöriga, assistenter och arbetsledare att fungera varje dag. I nästa steg kommer du även ha ett delat säljansvar. Varje assistans är unik och kräver att du respekterar integriteten och visar hänsyn till hela familjen som finns runt dina kunder. Det arbete som utförs av dig och dina kollegor är viktigt och betydelsefullt.

Efter en tid som Kundansvarig är du redo för nästa steg när du kommit in i verksamheten. Säljansvar innebär att du är ett ansikte utåt. Du är en av dem som håller i möten hos kunder som vill veta mer om oss som assistansanordnare. Du kan personlig assistans som igen annan. Du representerar FMF och vår värdegrund ärligt, kompetent, varmt och personligt. Du arbetar nära ansvarig för sälj/marknad – Annika Florin

Din roll och erfarenhet

Du som kundansvarig med säljansvar har du en viktig roll i verksamheten och vår utveckling. Det är viktigt att du har dokumenterad erfarenhet från administrativt arbete. Adekvat utbildning/arbetslivserfarenhet som kundansvarig eller liknande. Du måste ha god förmåga att leda, organisera och vidareutveckla både människor och relationer, då detta är grundläggande uppgifter i din roll. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare arbetslivserfarenheter, där vi ser att du har dokumenterad erfarenhet av att arbetsleda med goda resultat och är en varm och social person som vill möta människor.  Har du erfarenhet av att arbeta eller har insikt hur det är att leva nära eller med funktionsnedsättning är det en stor fördel, men inget krav.

Du som person ser helheten och tar hänsyn till de förutsättningar som finns och anpassar dina handlingar till detta. Du ser möjligheter och är prestigelös, ber om hjälp när det behövs. Vi söker mest av allt rätt person och vi ser ett tydligt mönster av omtanke och vilja att hjälpa andra hos alla våra anställda.  Hela företaget har ett tydligt kundfokus samt en stor dos av social kompetens och servicekänsla.

I kontakt med assistenter, kunder, anhöriga och myndigheter är våra kundansvariga stolta representanter för FMF Assistans. Du som arbetar på FMF Assistans representerar företaget och verkar alltid för ett gott samarbete. Vi vill att du precis som vi ska ta stort ansvar och känna stolthet över ditt uppdrag. I ditt arbete som kundansvarig lovar vi att göra vårt yttersta för att du ska få de bästa förutsättningarna för att lyckas.

Tjänsten är på heltid och är främst förlagd på kontorstid, men innefattar också en del resor och sena kvällar. Övernattningar på annan ort förekommer – du behöver ha körkort, det finns företagsbil att tillgå. Tjänsten påbörjas som en provanställning i sex månader.

Meriterande erfarenheter

  • Känsla för service och bemötande.
  • Eget driv.
  • En naturlig vilja att hjälpa.
  • Kunskap och erfarenhet av funktionshinder.
  • Handledarkompetens med förmåga att vara tydlig såväl som förstående och entusiasmerande.
  • Erfarenhet av att observera och analysera komplexa situationer

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, då du skall ingå i ett litet team med stort engagemang.

Arbetstid/tjänstgöringsgrad

  • Heltid/kontorstid

Om lön

  • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
  • Vi erbjuder friskvård och utbildningar.

Kontaktperson

Kontaktperson Sälj & Marknadsansvarig: Annika Florin
E-post: rekrytering.annika@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Kundansvarig Örebro

 

På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

Fyll i din ansökan